Monday, November 22, 2010

Kindy :: part 1::

Last saturday, aku bawa Damia carik sekolah yang sesuai untuk dia. Ye la.... dia excited sangat nak pegi sekolah kan. So kena carik yang menepati citarasa dia la. Kang ikut makbapak punye taste kang... buatnye da bayar yuran mahal2 sekali dia tak bekenan. naya je...

Skarang ni aku ada 2 plan. Samada nak masukkan terus ke kindy atau just cari weekend class. So Sabtu semalam aku pegi ke E*Genius sebab situ ada Gl*bal Art punye class. Aku nak damia masuk trial class dulu. Tengok samada dia minat ke tak dengan art ni. Class tu cuma mengajar anak2 mewarna. Masa aku pegi Mines baru2 ni ada Coloring Contest. Ada la dalam 20 orang participants kot. Kat situ aku tengok anak2 c*na mewarna punye la cantik... siap shadow bagai... Yang ada sorang dua anak melayu ni kaler guna kaler Luna tu je.. biasa sangat la kan. So kat situ baru aku tau yang org c*na ni memang hantar anak diorang pegi art class. *aku sendiri tak reti nak color cecantik camtu tau*




Masa trial class ni, teacher bagi sekeping kertas ada gambar epal. Then dia lukis lagi satu epal, dan dia suruh damia kaler.. Ikut sukati la nak kaler cemana kan. Dia nak tengok skill.




Damia kejap-kejap cakap lenguh... penat.. aku da tau dah, konfem dia tak minat ni. Ala lagipun baru nak masuk 4thn. So budak baya ni memang tak leh concentrate buat satu benda.. Then teacher tu suruh kaler epal lain, tapi dia ajar la.. dia buat line n damia kena kaler kt dlm area line tu je.. ikut kaler yang teacher bagi. *aku da tau ni, so leh la buat sendiri kt rumah*
Conclusion : Damia kurang minat! So kena tunggu dia 6tahun la baru masukkan ke art class camni.


Pastu pergi pulak trial class Brain Development. Ni untuk budak2 age 2-3 & 4-5 yr. Untuk Khalish dia kata tak ada lagi.. Tapi trial class ni aku masukkan je khalish bagi dia main2. Takkan dia tengokkkk je kan. Sian aarr dia. Ni group 2-3 yr..






Class ni kecik je. Ada 2 cikgu. Muda2 lagi... Masa ni damia dipanggil join group 4-5 yr kat depan tu.. Yang budak c*na baju merah tu lagi sian.. menangis2 nak mak dia. Pastu abang dia kat sebelah tu yang pujuk. Cikgu dia tak pandai pujuk la.. Cikgu pun budak2 lagi.. So aku tak rasa nak register damia kat situ. Even class ni ada a few stage, tapi aku tak nampak lagi ar keberkesanannya.
Conclusion : Damia sendiri kata TAKNAK! dia kata.. mia tanak skolah ada tangga.. mia nak skolah takde tangga. *bole? hehe..sbb tempat ni kat shop lot*
Tapi dulu penah bw mia gi smart readers n dia sangat2 enjoy kat situ, n tak sabar2 nak register. Agaknye environment SR ni lagi best kott... ke sebab dia berkenan dgn kasut2 student SR tu? heheheh..





Dah kul 11 am, perut pun da mintak di isi. SO kami ke Metr*point, minum2 kat Old Town dan buang2 masa kat situ. Gile lama okeh!!! Misi pencarian akan diteruskan lagi entah bila ehehe... sabar ye,nak...




No comments: