Thursday, July 21, 2011

Khalif @ 3mos

Ini antara aksi si comellll... Lagi beberapa hari nak masuk usia 4bulan. Waaaa..sungguh pantas masa berlalu. Cerita bersalinkan si comel masih meniti dibibir ku (cewah ayatt).

Apa milestone si comel ni yek? Ermmm macam biasa mulut memang bising. Skang dah pandai mengiring dan sesekali meniarap. Pastu menjerit-jerit sebab tak pandai nak kalih tangan lagi. Hehe comel!! Lagi.. minum susu dah 4oz tiap sesi. Tapi mujur bibik dah pandai skang ni sebab ada masa dia minum sikit. Pas tido kejap, bangun balik dan nak susu lagi. So bibik dah pandai la kalau si comel ngantuk2 nanges2 nak susu n tido, bibik bagi dalam 2-3oz dulu. Takde la membazir. Opss takat ni tak membazir susu pun lagi. Sume habis!

Emmm.. skang ni pun si comel ni mengada lelebih. Haa tu laa.. aku selalu bising pasal bibik asyik laaaa nak mendokong dan meriba si comel. Dah di ajar, jadi mengada la dia. Kalau aku, dah siap minum susu, aku baringkan aje atau letak dalam bouncer. Toksah nak ngengada..nanti langsung ibu tak leh buat keje tau! Si comel skang ni pun sukee la sangat kalau orang pegang dia. pastu suka melonjak/berdiri walaupun kaki tu belum kuat nak memijak. Pastu nanti gelak mengekek-ngekek... comellllll...!!


























Dia da nangesss wo0o!! Cian kena buli dek ibu ngan kakak. Hehe.. Ermm bila nanges muka macam abang dia masa kekecik. Ada lekuk kat dahi tu... nape ekkk? Oh tapi bila abang da besar ni tak nampak dah lekuk tu..


Sana-sini orang cite pasal baju raya. Sadis sekali tahun ni pasal tailor da tak nak amek tempahan aku coz kain sume nak kena lining. Ayooo... Mujur ada 2 pasang tak yah lining, dapat gak tempah. Tapi angan ku musnah nak sedondon dengan Damia. Nampaknye tempah untuk raya haji je la nanti..


So untuk raya nanti, ready-made je la. Tapi sedih gak pasal nak carik saiz aku ni susah skettt. Mujur gak la Hajaba ade saiz aku. Tapi tak tengok lagi stok baju raya dia. Jubah memang tak boleh la.. kang susah pulak nak selak time bfeed nanti kan. Hehe... ade kang raya orang berbaju kurung moden bagai, aku pakai blouseeee je. huhuhu..


p/s: bang.. dapat tak nak soping raya before puasa? malas la nk soping time puasa. Ayang doa sangat payment abg sumeee masuk before puasa/raya. Baru la 'mantapppppp!!' ekekkekekeke...

4 comments:

mamalieyna said...

mmg cepat masa berlalu kan..kejap je dh besar khalif.. ^_^

maintain cute cam abangnye juge ^_^

Lily@MamaZaraZareef said...

alalala..comeinya khalif..murah ngan senyuman die nih..=D

gee ryder said...

khalif mmg semangatla..tak macam budak 3bulan..

alahai comelnye muka dia nangis.

Lady of Leisure said...

Comelnyaaaaa... Geram tengok.. Hehe.. Kulit dia gebunyaa..