Wednesday, January 21, 2009

Damia lagi..

Ermm.. aku da tak sabar nk shopping barang baby. Deal ngan abg nk shopping sama2 nanti. Tapi da alang2 aku kuar tu so aku beli jek la dulu. Jalan kejap je pon tapi aku rasa sgt2 tak larat. So nanti ngan abg g shopping kat mall yg kecik2 je da la.. Alamanda ke... Takmoh la g Midveli tu lagi. Carik parking pon satu hal. Nak jalan kat dlm tu pon satu hal!!

Aku hint kat damia yg ibu da beli baju baby. Dia leh kata 'Mia nye....mia nye..'

Tapi tak berani nk tayang depan dia la. Kang dia mengamuk nk try gak baju tu haruuuu je!!




Comel kan? Yang baju kat belakang tu (belang2 tu) tulis 'I Love Daddy'. SO takde la kecikk ati suami ku nanti. Hahaha... Yg sebelah kanan tu abaikan. Tu baju da iron nk pakai g keje.

Malam tadi lepas bagi damia makan..dlm kul 8 lebih la kot, tgk mata Damia cam da kuyuuu je. So terus ajak dia masuk bilik, tido. Tapi dekat sejam gak la melayan karenah dia main2.. Sambil pegang tgn aku yg duduk atas katil, dia berdiri.. di hayunkan nye badan sambil nyanyi..

'Waiii aju..aju.... Waiiii aju..aju....' (Buai laju-laju...)

Tegelak2 sampai meleleh air liur. Pastu aku ckp la.. 'Mulut mia busyukk la.. bau sardin'
Coz mlm tu makan lauk sardin -berselera sungguh budak ni, maklumla sebulan sekali je makan sardin, hari2lain sume supp manjang..

Pastu dia kata ' Lut bu ucukk.. au adin'

Kuang asamm je. Aku gak yg kena balik. Tegelak2 2 beranak dlm bilik. Pastu aku pun landing kat badan ni. Cepatt je dia naik atas kepala. Tersepit aku. Kelemasan. Adoihh...








Ni damia cuba amik gmbr sendiri guna henpon mainan dia tu. Haha... mana bole la!!
Last2 aku tutup lampu.. dia tutup muka ngan bantal.. n tau2 da tido.. dgn aku skali tido.. hahaha...
Pasal Damia ni.. makin besar makin byk ragam. Mulut kemain bising lagi. Weekend lepas tak ingat la sabtu ke ahad tah.. lepas mandikan petang, suh damia masuk bilik pakai baju. Dia lajuu je menuju ke pintu nak kuar. ni dialog antara ibu ngan anak :
Aku : Damia..masuk bilik!
Mia : nanakkkk
Aku : Cepat, amik bantal (kat dpn tv) bwk masuk bilik.... skarang..
Mia : Bu diammm...
(aku da nk tegelak ni..)
Aku : Ape pulak.. damia diam! Masuk bilik skang...
Mia : Bu diammmmmmm...!
Aku : Amek bantal masuk bilik...
Mia : Bu mek antal..cuk ilik..
(hadoih.. da tekeluar gelak aku time ni)
Last2 aku gak yg kna dokong dia bwk masuk bilik.. Budak ni da tegelak2 dah. Saboo jek la!


No comments: