Tuesday, July 21, 2009

Cerita Sedihhhhh

Kejadian pertama berlaku pada hari Ahad. Aku tgh breakfast, sedap2 makan bihun goreng di samping air soya mililea. En.suami bfast depan tv. Pastu bwk mug berisi air nescafe o join skali kat meja makan.

Then aku suh damia amekkan hp. Sbb nak tunjuk gambar Upin & Ipin yg damia jumpa semalamnya kat Karnival MPAJ. Carik dlm bilik, tadek. Pastu si ayah dgn baik atinye cuba call hp aku. Bila berbunyi, damia dpt cari kat mana hp tu. Terus jawab (konon2)

Hellooo..aaa.. apee?? Tak engar la.. Okeeeyyy.. Ape?? Aa... Aaa... Okeee... Babaiii

Lantas hp ku di masukkan dlm mug berisi nescafe o tadiii. Uwaaaaaaaaaaa.. tak sempat nak tepis!!! Aku? Tergamam. Da la hp agak baruu. Sadis.. Bile on, tak nyala. SOb..sobb....



Kejadian kedua lebih menyakitkan hati. Petang ahad tu juga, nap kejap sbb kul 5 nak bersiap2 sbb nak ke Shah Alam. Budak2 nak antar umah babysitter. Aku terpaksa overnite kat S.A sbb ada perhimpunan bulanan kat SUK.

Masa ni pinjam hp en.suami. Ada bunyi msg masuk.

Sue, kain hijau lining tu beli kat mana? Akak da tersalah potong la...

Erkk.. dlm mamai2 aku bgtau la beli kat mana. Siap suh dia g tgk. Pastu tanpa apa2 prasangka, aku kata:

Kain lining je kannn yg salah potong? Bukan hijau tu kan?

Dia replied - D Problem is.. kain hijau tu yg salah potong.



Apakah??? Aku da puas nanges dan geram sbb hp mati kena air panas. Noww?? WTH??

Aku nak marah pon da takde perasaan. Akakkkk... tu chiffon kakk oii. Tah ade lagi ke tak design tu ha... Aiyooooo!! Kalo tak ko bayar balikk ganti rugi. Aku nak DOUBLE!!!!

Tu la dia bila lambat antar tempahan baju raya kat tailor. Tailor yg sepatutnye da fully booked pulak. Terpaksa la bagi kat tailor cikai2 ni ha........ Pasni aku bagi kain yg sepasang rm40 je da laaa kalo nk guna khidmat ko, kak. Adoiiyaii...

Sape ade tempah kat Dzul De Classiq? Dia amek tempahan lagi ke? Kalau ikut pengalaman aku kat situ... Tak kuasaaa nak antar kain suh dia jahit lagi. Sbb penah terkena. Gile tak puas atiii. Bayar da la mahal. Huuuuhhhh!!





Kerana korang ni Upin Ipin...

hp akakkkk terceluppp dlm NESCAFE O PANAS.

5 comments:

I'm Syikin Nasir said...

sabar ye su...macam benda berlaku pd sue...nampak gayanya kena beli yang lain ler...

As said...

sabar.. sabar.. lepas satu .. satu ya... hp tuh sure bengang kan.. dah la baru beli.. huhuhu... damia lak terlebih kretip nk masukkan hp tuh dlm air... nak tgk kekebalan dia kot... ya la.. kalo last minute tempah... sure xde tailor yg berkenan... yg hangin tuh kain kiter beli mahal² dia buat x betoi... sure hangin 1 badan... dari ader mood nak raya langsung xde... huarghhh

onggila said...

ahhhhhh, HP masuk dalam mug tu tak dapat diungkapkan dengan kata-kata.

Sue said...

Syikin : tadek duhet nk beli lain.. hehe da la hadiah anni punye. Tp nsb baik da ok.

As: tu la kan.. mmg takde mood raya la. tapi nsb baik baju yg sedondon ngan damia tu tak potong lagi. x tau la ape cite lak nanti. rasa mcm nk amek balik je kain tu.

onggila : thx singgah sini.. tu la..mmg tak mampu nk berkata2 da pas kejadian tuh. hehe

misbehave said...

huhu..sabar2..dugaan je sumer tu..