Tuesday, December 6, 2011

Saya suke bawang putih jeruk




Anonymous noreply-comment@blogger.com to me

show details 9:24 AM (3 hours ago)
Anonymous has left a new comment on
your post "Desert hujung minggu":

salam. saya nk mintak tolong ni...kt mana nk beli asam boi utk buat
ikan stim? thanks!


Publish Delete Mark as spam
Moderate comments for
this blog.





*************************************



Saya dah reply kat komen box tapi kot2 cik anon tak jumpe...... so saya up satu entry. hehehhe...


Asam boi yg biasa aku gune dulu adalah asam boi kaler putih, besar2 ibu jari (lebih kurang la..) yang dijual kat kedai runcit je. Sepeket ada la dalam 2-3 biji. Jangan beli yang sepeket 5-6 biji coz yg tu tak sedap, takde isi dia n masin sgt. Asam boi tu just dihiris2 pastu campak dalam pinggan ikan stim tu. lagi banyak lagi sedap. tapi jangan la plak sampai 10 biji ko campakkan...





Kalo nak asam boi yang jeruk punye gi carik kat kedai jual jeruk. Asam boi tu bulat2 (tak kecut) kaler coklat... bole tanye terus kat toke kedai... tapi aku penah guna tu, tak sedap sgt la sbb tak pandai masak kot......



Eh skang ni, aku suke guna bawang putih jeruk buat masak ikan stim. Lagii mavelles... Masukkan bawang tu 3-4 biji ikut saiz la n ikut suke.. jirus sket kuah jeruk dia.. mmg sedap. Terasa masam-masam manis dia...... waaa terliur sudahhh... minggu ni buat ikan stim pun sedap jugak kan? hehhe



No comments: