Wednesday, September 5, 2012

VISCERAL FAT - APA YG PATUT ANDA KETAHUI?


Belly Fat - Korang tau tak yang Belly Fat ni bukan sekadar diukur melalui saiz pinggang?

Fat atau Lemak terbahagi kepada 2:

  • Di bawah lapisan kulit di bahagian2 badan seperti perut, peha, pinggul etc yang mana lemak2 ini kita ketahui tentangnya... di kenali sebagai SUBCUTANEOUS FAT (macam lemak2 di kulit ayam, kan?)

  • Yang berada di dalam badan, iaitu yang menyelaputi organ2 dalaman seperti hati, jantung, paru-paru etc yang mana berada di bahagian dada, abdomen dan pelvis. Ini dikenali sbg VISCERAL FAT - yang mana tidak ramai orang yang concern berkenaan dgn lemak ini. 







Ramai dikalangan kita yang sangat2 concern dgn lemak di bawah lapisan kulit. Tapi berapa ramai yang sangat2 concern berkenaan lemak di dalam abdomen -yang menyelaputi jantung, hati dan organ dalaman yang lain? Sebenarnya Visceral Fat yang tidak diketahui ramai ini lah yang sangat2 perlu diambil perhatian - kerana lemak yang jauh tersorok ini lah bakal menyebabkan masalah kesihatan yang besar dalam diri kita - walaupun anda sebenarnye seorang yang kurus (slim)




Bayangkanlah apa yang bakal terjadi bila organ dalaman kita telah diselaputi dengan lemak yang makin hari makin tebal? Orang perempuan biasa tengok pedal, hati dan jantung ayam kan? Pasti ada juga lemak2 yg menyelaputi bahagian tersebut. Bayangkan lah jantung dan hati kita begitu - dan yang pasti lebih tebal dari lemak ayam tu! 



Visceral Fat yang tinggi akan menyebabkan peningkatan risiko tekanan darah tinggi, penyakit jantung dan diabetes type 2. Penurunan kadar Visceral Fat akan membantu untuk mengurangkan risiko diabetes dan penyakit2 lain. 

Bagaimana mahu mengukur tahap Visceral Fat anda? 

Jika anda seorang yang serius dengan kesihatan diri, ambil tindakan segera! Hubungi saya untuk  Consultation dan health screen percuma. Apa yang anda akan tahu selepas membuat health screen? 

  1. Peratus kadar lemak di dalam badan
  2. Peratus kadar air di dalam badan
  3. Level of VISCERAL FAT
  4. dan lain-lain

Dan ISTIMEWA PADA BULAN SEPTEMBER INI:

BAGI ANDA YANG BENAR-BENAR SERIUS DGN KESIHATAN TUBUH BADAN - MAHU MENURUNKAN BERAT BADAN - MAHU MENURUNKAN LEVEL OF VISCERAL FAT ANDA:


PERCUMA  - PENDAFTARAN KEAHLIAN BERNILAI RM98.00

DENGAN SETIAP PEMBELIAN PROGRAM KESIHATAN 3 BULAN  






PROGRAM 3 BULAN AKAN MEMBANTU ANDA MENURUNKAN 
BERAT BADAN 2KG - 5KG

HUBUNGI SEKARANG!

CALL/SMS/WHATSAPP : 019-228 9693
EMAIL : sue.qaisara@gmail.com




1 comment:

Unknown said...

Bahayanya visceral fat ni, boleh mengundang pelbagai komplikasi kesihatan yang tidak baik