Monday, December 1, 2008

Weekend Rambling

Weekend yg paling best sejak aku berkursus. Nape? Sebab sume assignment da siap ikut due date. Tapi ade lagi yg bakal menyusul. Kendian cite la kan. Bahagia sgt sbb tgk damia hepi gile bile aku leh pay full attention kat dia.

So sabtu tghari tu dari Semenyih, singgah Parkson Metro kejap. Nak beli baju jalan damia la. Tak bwk punye pasal. Malas nk singgah umah amek baju dia. Skirt bawak, baju je tadek. Pas makan2, baru gerak ke KL. Tukar baju dlm kete jek.. hehe


**Pic atas ni kat parkson. Spek tu dia yg pilih sendiri. Pastu berangan konon2 artis le plak. Sempat gi belek2 kad kat situ. Jenuh la ayah dia panggel nak bayar spek tu.



Plan nak ke Aquaria. Bwk damia tgk fish. Dalam kete kemain kecoh lagi dia.

"yea yea... nak ayan.. yea yea.. "

**ayan - jalan


Sementara tunggu abg beli tiket, kitorg tunggu kat ruang menunggu tu la. Damia plak da nmpk fish, apa lagi tak sabar2 dia nk masuk. Tapi bila da masuk, takut pulak sbb fish tu besaaaaarr dalam aquarium yg besaarrrrrrrrr... hehe kelakar je! Org ramai lak tu. Cuti skolah kan...




**Tgk la tu.. Damia takut tgk ikan toman yg besar bagak. Melekatttt je kat pipi aku tu ha. Kuatt dia peluk. Muka cam nak nanges je.."Atutttt..atuttt..." hihi



Pada aku, berbaloi la dgn harga tiket tu, dgn apa yg ada dlm aquaria tu. Memang lagi cantik dari Unde*rWater W*orl La*ngkawi la... Puas ati la tgk kan..

*ini je yg dia berani sket. Sbb aquarium tu kecik kot... pastu rupa ikan tu mcm ikan biasa jek even tu piranha. Kalo yg ikan mcm belut tapi besar n panjang (mcm ular je..), tu damia takot..



**pic atas ni dgn aku, time ni damia da berani sket...

Pas abes jalan2, singgah Starbucks minum2 ptg. Then abg g toilet, aku tunggu kat tangga depan pintu masuk aquaria. Damia sebok main dgn image laser tu.
Yg kelakarnye.. tgh2 dia dok main2 tgk ikan2 laser tu.. tetiba aku dengar..
"AWAAAAAAAAAAAAAA BADD" (Allahhhhhu Akbar)
Sekali aku toleh, MasyaAllah anak aku.. kat sini pon jadik..


Bole dia gi sujud kat situ? Ingat sejadah ke? Aku da terkekek2 sorg2. Pastu dia belasah pulak meniarapp kat situ. Adoi.. tah bape kali dia meniarap tah. Penat aku angkat dia balik. Sabo jek la.. Pastu abg pon sampai. Aku citer la.. Abg pun tegelak2.. Kelakar la budak nehh!

Kuar dari aquaria da kul 6 lebih. Abg terus drive ke Taman Melati. Rupanya nak gi makan kat Sabak Steambot & BBQ. Thx abg, nanti leh pegi lagi yea? hehe...
Ahad pulak, kul 5pm da kuar bwk damia g playground. Memang dia balas dendam betul la. Penat ayah kejar dia sana sini. Main mcm2.. slide la.. see saw la.. swing la.. tak puas2. Pastu nak main panjat2 ala2 sarang labah2 tu. Tapi tadek gmbr la.. malas nk bwk camera.
Malam tu tido awal. Kepenatan ya amat rasanya sampai berpusing2 satu katil. Abes badan ibu pon dia langgar. Ermm.. nanti kita jalan2 lagi yea. Rinduunye kat damia malam ni. Teringat2 dia nanges2 nak ikut pagi tadi. Ikut kan, aku pon da nanges skali tapi kena la kuatkan semangat. Sebulan je lagi..................................

1 comment:

Marsha~ said...

seronok kan kalau anak dah tau jalan dan petah bercakap? hehehe