Tuesday, May 26, 2009

Deep freezer

Peti ais ku sudahhh penuhhh dgn stock ebm.


**alhamdulillah**


Macam teruja pulak nak beli deep freezer. Nak kumpul banyak2 stock ebm. Sementara susu tgh banyak ni.. tak baik dibiarkan aje. Lebih baik pam n simpan beku.



Lagipun rasanya tak rugi kalau beli deep freezer. Bole simpan eskrem byk2. So damia nanti tak yah la nak 'tahan' mat kool kat depan rumah tiap hari. **wink**

Citer pasal pumping pulak, sejak kembali bekerja ni aku dpt pump 3 kali kat opis.

9.30am (double pumping leh dpt 10oz)

1.00pm (double pumping, leh dpt 10 gak)

4.30pn (double pumping n leh dpt 10oz jugakkk)

Tapi aku perasan, kalau lunch hour atau bila2 aku minum air berais **ops..tak reti berpantang** susu aku jadi kurang sket. So bila pump hanya dpt dlm 7oz je. So start ari ni aku rasa perlu berpantang minum ais ni.

Bila balik umah mmg direct bf. Kadang2 lama gak khalish ngempeng. Agaknye rinduuu.. seharian tak dpt bau badan ibunya ni ha.. balik2 umah nak kena ngempeng dulu.

Yang comelnye, bila aku cakap 'Khalish rindu yeaa...' pandai lak tu dia pandang muka aku n tersengeh2 kerang busuk tadek gigi.

Gerammmmm!!! (bak kata kakak mia)

Owh..damia pulak, aku rasa dia bole jadi kakak yg baik. Bole menjaga adiknye satu hari nanti kalau di beri tanggungjawab. Sebabnya..kalau disuruh buka lampu sebab adik nanges ke.. kalau disuruh pujuk adik nanges ke.. kalau disuruh ambik sesuatu utk adik ke.. semua dia bole buat dan lajuuu je..

Tapi satu je dia takkan buat.

Buang pampers adik khalish yg ada poo poo.

Siap da pegang nak gi buang pun, damia bole letak balik bila teringat ade poo poo dlm tu.

**Da lama tak bwk damia jalan2 sejak aku bersalin. Ermm weekend ni rasanya nak bw damia menghiburkan hati la. Ke mana yea? Playground? Da biasa... tapi budak2, tetap gembira walau setiap hari pagi petang di bwa ke playground, kan? Rasanya nak bw g swimming la.. tapi kat mana? Desa waterpark? weekend? Owh mcm tak sanggup rasanya nak bersesak2.**

2 comments:

yatizain said...

salam
sue pakai double pump brand ape ye? price brp? tgh nak survey double pump gak sbb x larat single pump..manual pulak tu..huhuhu..letih..ebm pun dah kurang..skrg ni terkial-kial pam utk next day punye bekalan.your pump susah nak nak cuci lepas guna?

Sue said...

salam yati...

sue pakai pump spectra 3. harga skang dlm rm388 tak silap. extra breastshield utk buat double pumping kena beli lain la..

cuba cek kat website momslittleone.com

takpun, cuba cek kat web susuibu.com, bhg items to let go. sbb selalu gak ade org nak letgo spectra 3 complete set.

pump ni senang je nak cuci. tak susah pon... tak sampai 3minit da siappp