Tuesday, July 6, 2010

Nursing Bra Vs. PB


Seperti yang semua tahu, saya adalah ibu yang menyusukan anak. So untuk menjaga aset yang terpenting itu, ada macam2 cara. Dari segi penjagaan pakaian dalam hingga lah pemakanan. Tapi yang paling mudah adalah dengan memakai bra yang betul supaya breast tak kendur. Rata-rata ibu yang menyusukan pasti mengalami breast-sag.


Masa dalam pantang, saya pakai nursing bra yang takde wire. Dengan boobies penuh susu, tahu2 je la.. selambak ok! Hehehe.. Memang la mudah nak menyusukan kalau pakai nursing bra. Tapi ia tak membantu untuk menegangkan breast langsung!


Tips yang saya jumpa utk elak breast kendur adalah dengan mengampu buah dada semasa menyusukan anak. Lenguh tangan weiiiiihhhh..........!!!







Tapi bila aku dah mula beli dan pakai PREMIUM BEAUTIFUL... Wallllaahhhh!! Dah takde lenguh2 tangan dahhh kalau nak breastfeed anak. Nak menyusukan pun mudah je. Tak payah nak buka2 bra bagai... Caranya: Selak je bra yang cover boobies tu tanpa melonggarkan talinya.

Kalau pakai bra biasa pun, kita terpaksa longgarkan tali atau tarik tali ke luar bahu (tepi lengan). Tapi kalau pakai PB, tak payah dahh.. Mudah kan?

Sebelum ni, saya pernah pakai jenama corset yang glamer jugak di pasaran. C*ony. Seller tu kata kalau nak menyusukan anak just tarik cover tu dari wire. Means dia ada buat belahan so that kita boleh tarik. Tapi saya rasa susah sangat. Kalau orang yang boobies kecik tu, boleh la kot. tapi kalau yang besar? Macam saya..?? Payahhhhnyeeeee.. rasa terkepitt je boobies. Betul.. sumpah tak tipu!!






Tapi dengan PB, amat2 selesa. Tak perlu nak ampu tangan kat breast tu. PB membantu kita mengampu breast semasa kita menyusukan anak.

Dan lagi satu, masa anak yg pertama, pakai lah bengkung ikat macam tali kasut tu. Mula2 pakai memang la kemas dan ketat. Tapi bila dah duduk-bangun-duduk-bangun, bengkung pun mula longgar terutama di bahagian pinggang ke atas (pakai sampai bawah dada).

Tapi bila dah ada PB dan merasa pakai dalam pantang.. Best sangat2 sebab PB boleh grip badan kita dari atas sampai bawah. Pakai dalam tempoh 8jam pun tak longgar2 :D



Cara nak pakai PB pun mudah. Mula2 pakai sendiri.. ambil masa dekat setengah jam juga. Tapi lepas 2-3 kali pakai, dalam 10minit dah siap!

Lagi satu yang saya suka dengan PB ni adalah jaringan yang terdapat di bahagian girdle. Jaring ni berfungsi untuk memulihkan masalah keputihan, masalah alat sulit berbau, membantu mengetatkan dan mengatasi kegatalan.

So untuk ibu-ibu yang bakal melahirkan cahayamata atau sedang menyusukan anak, apa tunggu lagi?? Dapatkan PB daripada authorized dealer. Atau boleh hubungi saya untuk mendapatkan set PB anda!!!

Call : 017-276 8818

6 comments:

A.H.A.D said...

menarik gak ni.
bra nye saje brape?
atau kena bli 1 set dgn corset ke?

Sue said...

gee,

bra saje rm 780-858 depends on ur size. kalau fullset rm 2366-2602 pun depends on ur size jugak. Boleh installment. Kalau COD, i give u a great discount!!!

Anonymous said...

Salam
saya ada PB dalam 2 tahun lepas. Beli sebelum kawin. Nak tanya kita boleh hantar balik ke company untuk alter tak size dia? I mean besarkan sikit. lepas bersalin ni mmg dah tak muat nak masuk. Dekat sejam saya cuba tapi sangat ketat and sakit pulak rasanya. Kalau nak tunggu dapat balik size badan macam dulu mungkin susah sikit dan lambat. Sayang pulak tak pakai PB tu.

Sue said...

cik anon,

PB mmg tak boleh di alter sbb setiap PB dibuat ikut ukuran tertentu. Apakata, jual PB yang ada tu pada kawan yg boleh muat, dan cik beli lah yang baru..

Mungkin bole bagi saya:

- ukuran PB yang ada
-ukuran badan sekarang

Atau utk khidmat nasihat lanjut boleh emel pd saya di sue.qaisara@gmail.com

Hazu~ said...

waaahhh...mahalnya benda ni. tapi kalau pakai tak susah ke nak pergi tandas?

Sue said...

Hazu,

Mahal tapi utk seumur hidup. :) Lifetime Warranty. Product Superbrand. Kalau nk dikira harga bra & panties yang kita beli setiap bulan + setiap tahun, PB masih lagi murah ;)