Tuesday, July 22, 2008

Damia

Rasanya jarang sgt aku citer pasal damia. Lately ni semakin mengada2.. sampai nak masak pun susah jadinye. Asik nk berdokong je pulak.. Pastu tarik tangan ibu ajak temankan tgk t.v, bole? Macamana nk makan kalau ibu tak masak ni sayanggg?

Cepatnye damia da besar. Da setahun 4 bulan lebih dah. Da pandai dan boleh di harap. Last week anak buah damia (my niece punye anak) balik KL dr JB. Still baby lagi, baru 3mos. Damia punye la rajin sampai asik nk suapkn botol susu je kat budak tu padahal budak tu tgh nyenyak tido. Hehe pastu masa tukarkan pampers baby, damia amek pampers yg dah kotor n bawak ke dapur. Ingatkn nk wat pe.. rupanya nk buang ke tong sampah! Pandaiiinyeeeee..... Macam nk jadik kakakkkk je? hehheh

Makin nakal.. suke menyakat org! Masa kat rumah opah, damia main2 dgn stroller mainan dia, siap bunyik 'ngengggegengg' dan laju jeee langgar kaki opah... kaki ibu. Sabar jek la.. Pastu dia gelak2. Kalau bangun tido lak, cepat2 carik periuk nasi semalam, nak bagi angsa makan. Habis berterabur nasi2 tu kat dapur.

Da jarang mintak cheese. Lagipun memang tak di belikan, tah la ekkk.. agaknye asik makan cheese sampai dia da bosan kot. Tukar selera la pulak. Makan da bole yg pedas2.. Kuah kari ke.. masak lemak ke mmg faveret dia la! Kadang2 masak lemak cili api pun damia makan tapi tak leh la selalu, kang efek lak kat perut.

Time tido memang da tanak tido dlm cot. Mesti nk nyelit tgh2. Pastu ruang dia nk luas je! Sampai disepaknye muka ayah nk suh ayah ke tepi. Bila ayah tak sedar, dikejutnya ibu sambil tunjuk kaki kat muka ayah dia.. Hahaha.. Ibu pun acah2 la suh ayah ke tepi sikit. Adooiiyaiii.. mcm2 hal anak ibu ni.

5 comments:

isz_3707 said...

silala bagi damia jadi kakak sebab dia dah buktikankat ko memang dia nak jadi kakak

waaaaaaaakakakkkk

Kasih Aleeya said...

so comel laa si damia nie..byk lak citer dier.. hahah.. mcm acih tido kaki dia naik ke muka kita..lek jer.. geram mmg geram kan..tp kalo x der sunyi plak!!

okinokiyo said...

sue,
skrg nasya dah xtido sama kitorg.dah berdikari sket kecuali demam ke..sbb dia besar sgt.dptla ibu peluk ayah lama sket...hahahahaha

Sue said...

iszan: hehe insyaallah..doakan je okeh

filla: geram kan bila kaki kat muka kita.. kalo damia bgn tido lak, montot dia letak kat muka kita, haruuu..hancing!

mai: ye ke..bestnye.. jelesss nih!

mazzuana said...

owhhhh tu tandanya dah sesuwaiiii jadik kakak...sila penuhi permintaan anak anda..hahaha. Aku skrg ni tido sorang-sorang, Adam peluk babah dia, aku peluk bantal busyuk...