Wednesday, February 8, 2012

Maid baru


Salam.. terasa lamaa sangat tak update. Skang ni dah jarang-jarang. Eh dulu pun jarang jugak. Ngeeee :D Cuti panjang. Aku apply cuti dari 1 Feb, sampai lah semalam 7 feb. Seminggu. Sebab nak train maid baru jaga n uruskan budak2 esp si kecik tu. Alhamdulillah.. Allah permudahkan urusan kami utk dapat maid baru. Dan terutamanya Allah tunjukkan dan berikan rezeki buat suami yang menanggung kos utk dapat maid baru. Terima kasih Ya Allah...... Syukur alhamdulillah.

Sikit cerita pasal maid baru. Yang ni maid yang ke-2 kami. Maid memula tu aku amik masa pregnantkan khalif. Tapi bulan 12 hari tu aku dah bagi cuti 5 hari, rupanya dia plan nak cuti terus.. ok fine. Mujur aku pun dah berdolak dalik nak buatkan permit dia. Sebab aku pun da tawar hati nak dia terus stay dgn kami. Maid 1st adalah bibik. kalau dah namanya bibik, mesti lah dari In*do*nesia. Setahun lebih dgn kami, ujung2 baru aku dpt kaji sikit perangai bibik ni. So disebabkan aku ni jenis serik dan malas nak makan hati lagi, jadi maid yg ke-2 ni adalah bukan bibik. Tapi Auntie. Yes..anak2 aku panggil dia 'Auntie'.

Maid baru aku ni dari Filipina. Mulanya macam takut gak nak amik filipin punye. Almaklumla..... kami baru je setelkan almost 20k utk byr deposit rumah n legal fees. Kos nak amik maid filipin pun almost 10k. Phewww berpeloh!! Tapi disebabkan aku dah meluat dgn bibik, so suami pun da setuju amik filipin. Alhamdulillah... kat rumah skang ni sume dah kena speaking, ahahahah... tapi paling best bila tgk damia speaking dgn auntie. Cam tak cayeeee anak i yg umo belum 5thn bole speaking. Aku dulu? 15 tahun pun gila malu2 nak ckp omputih tau.




Khalif dgn Auntie masa gi Kuala Gandah baru2 ni... next2 entry pasal jalan2 ke kuala gandah plak ok!!

3 comments:

Marsha~ said...

babe.. share lah mcm mana nak amik maid filipin... kat man amik? berapa kos dan gaji bulanan dia.. aku pun dh nyampah dgn kaum BIBIK aka indon ni....

Unknown said...

a'ah la.sis...sharingla..terfikir gak nak amik..tambah hubby nak kursus nextyer..berpeluh gak dibuatnyer..tapi taknak dari..'ya ampun'..bila dgr skrg ni pelbagai story yang timbul...waduh...dahla me tak penah lagi amik maid..

Sue said...

ok...nnt ada masa sy inform dlm next entry ok...

marsha, already email the info right? ehehe