Friday, February 24, 2012

Pesanan Abah Arwah Adik Faris - This is related to previous post

Pesanan dari Shamrulismawi Abah BlackPearl, ayah kepada Allahyarham Faris Nur Daniel buat semua ibu bapa...

Buat kawan-kawan semua.... Antara perkara yang kita boleh jadikan pengajaran dari kisah Allahyarham Faris Nur Daniel...

1. Bila anak merengek bangun malam, janganlah marah dia. Jangan merungut kenapalah kena bangun malammmmm.. mengantuk.. etc... That might be the last night that he/she doe...s that.

2. Bila anak mintak mainan atau sesuatu kalau mampu, kita cubalah berikan. That might be the last night that he/she ask for something.

3. Bila anak nak susu, berikan dgn penuh kasih sayang... That might be the last day that he/she drinks it. Sama ada susu ibu atau susu formula, dua dua sama je. Pemberian dari ibu/ayah kpd anak.

4. Bila anak buas dan nakal, sabarlah. That might be the last day that we can see him/her being active.

5. Bila suapkan anak makan, suaplah dgn penuh kasih sayang... That might be the last food that he/she eats.

Bottom line is......Hargailah masa anda bersama anak-anak...Kita tak tau bila kita atau dia yang akan "pergi" dulu.



Insyallah .... Al-Fatihah buat Adik Faris Nur Daniel, Semoga rohnya dicucuri rahmat

(bila baca kisah yg sedih, terus terbayang kalau aku di situasi ibubapa adik faris, kalau adik faris itu adalah anakku, aduhaiiiiiiii... mohon Allah beri kesempatan kpd aku untuk menyayangi, mendidik dan membesarkan anak2 dgn penuh kasih dan sayang, Amin...)

2 comments:

sisdee said...

sering sgt ingatkan diri dengan benda2 nie..sbb klu kita pergi dulu..kita dah lakukan tanggungjawab kita..jika dia pergi dulu kita akan rasa puas dpt buat semua tu..wallahualam..

alfatihah buat arwah..dah tntu syurga tmpat si kcil ini

mamalieyna said...

sebak~

ingatan buat kita yg mempunyai anak depan mata, hargai selagi ada ksempatan kan~

Al fatihah buat arwah ~