Tuesday, October 13, 2009

Ibu dan anak perempuannya

Asyik teringat yang ni...

Damia tak sihat masa tu, diserang muntah dan cherry berry (bak kata mamaelly). So takde selera makan. Ibu (ayah sbnrnye..) belikan bubur McD kegemaran Damia. Bile da nak abes makan tu, damia main suap2 dgn ibu.. ibu pulak sakit perut nk gi toilet. Tapi demi Damia, layankan je dulu...

Damia : Ibu, meh mia suap
Ibu : Ok. Cepat sikit. Ibu nak yak ni...

*damia pon suap2 la..slow2 jekk sbb takut tumpah. Ibu da tak tahan ni*

Ibu : Mia, cepat la.. ibu nk yak da ni...
Damia: Ibu yak je laaaa kat sini
Ibu : Haa? Abess kalo cicir2?
Damia: Takpe... anti mia lap la...
Ibu : Betul? Mia nak lap ke.. nanti ibu yak sana sini cicir-cicir..... ibu sakit perut tau
Damia: tul... anti mia lapppkan.


Betul ke? Sok ibu da tua2 nanti... Mia kena jaga ibu tau kalau ibu sakit. Ingat tu..........

Dan teringat yang ini...

Damia sayang ibu ke ayah?
Sayanggg uwe-uwe (dua-dua)
Ala.. ibu ke ayah? Satuuuu je!
Mia ayangg uwe-uweee... ameee je (mia sayang dua2, sama je)

*Pandai eh? Pandai jaga hati ibu dan ayah...*

7 comments:

mamalieyna said...

huhu..terharunyer.. bagus la kecik2 dh pandai jga hati ibu dan ayah..sejuk perut ibu mengandung.. :)

lily azliyana @ mama zara said...

alahai..bijaknyer anak dara ni. dh pndai pikir pasal ayah n ibu die..tumpang terharu sama..=)

mamaelly said...

alalalalalal tomei tomeiiinyeee...

Sue said...

mamalieyna : insyaallah..sejuk perut mengandung.. harap2 la kan

mama zara : thx.. isk isk terharuu

mamaelly : hihihi.. take a gud care yea. jgn lasak sgt. thx singgah

dzi said...

so sweet lah ur little gurl. harap2 sampai ke besar mcm tu kan

Sue said...

dzi: ye angah.. harap2 mcm tu smpai ke tua nanti... kadang2 tgh hangenn pon, bile tgk muka tak bersalah dia tu, rasa menyesal pulak.. sedih taw!

Misbehave said...

awwwwww so sweet :)