Tuesday, December 18, 2012

Pentingnya Kolagen!!

Kolagen ialah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30 peratus daripada keseluruhan protein dalam badan. 
Ia menyokong sebahagian besar sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalam kulit serta tisu badan.
Kolagen terdapat pada kornea, kanta mata, kulit, salur darah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon, rawan sendi,  gigi, hati, tulang sumsum dan tisu serta organ seperti buah pinggang, jantung dan sistem limfa.
Terdapat 29 jenis kolagen, namun 90% adalah daripada jenis kolagen I, II, III dan IV. 
Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun. 
Kesan pengurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45 hingga 50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.
Oleh itu kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis (sakit sendi), osteoporosis, arteriosklerosis selain kegunaan kosmetik dan pelembab kulit. 

**Dipetik daripada Seksyen Glosari - Sinar Harian  







BBPLUS KOLAGEN adalah dari jenis kolagen II, terhasil daripada sumber ikan laut dalam terhidrolisis. Selain dari bahan utama (kolagen ikan paling tinggi iaitu 5000mg per serving), BBPLUS KOLAGEN juga mengandungi :


  • Serat epal 
  • Inulin (dietary fiber)
  • Jus Blackcurrant
  • Extract biji anggur
  • Jus Roselle
  • Vitamin C


*Serat epal dan inulin - baik untuk pencerahan kulit melalui proses detoksifikasi

*Jus blackcurrant - mengandungi anthocyanin untuk melindungi kulit muka dan badan daripada sinaran UV dan radikal bebas

*Ekstrak biji anggur dengan OPC (Oligomeric proanthocyanidins) mengurangkan ketidakselesaan kulit serta menggalakkan penyembuhan kulit

* Jus roselle dan VItamin C menguatkan rantaian kolagen, melindungi kolagen di dalam dermis kulit dan menggalakkan proses sintesis.


Naaaahhh... terbukti BBPLUS KOLAGEN bukan semata-mata untuk kecantikan sahaja!! Sebenarnya pengambilan kolagen sendiri boleh membantu mengurangkan masalah sakit sendi, osteoporosis dan sebagainya bila usia semakin lanjut nanti..

Peluang untuk sihat dah ada depan mata. So kenapa nak tunggu lagi...? Kenapa nak tunggu sehingga kita sendiri mengalami sakit sendi, tulang rapuh dan sebagainya baru nak bertindak? Tidakkah masa itu nanti, agak2 terlewat...... :)

Sementara usia masih muda, sementara badan masih kuat, kita perlu jaga dari sekarang... sekurang-kurangnya menjelang usia 45 - 50 tahun nanti, sendi2 kita masih kuat, tulang masih kuat dan tak perlu makan bermacam-macam ubat... sekurang-kurangnya kita berusaha untuk melewatkan sedikit proses penuaan itu nanti... Bukan kah itu lebih baik daripada kita hanya duduk menunggu penyakit datang tanpa sebarang tindakan????


Jangan segan-segan untuk call atau sms utk bertanya lanjut mengenai produk ini. Kepada customer saya yang tak segan silu untuk call dan bertanya lanjut, walaupun kita tidak pernah kenal sebelum ini... terima kasih atas sokongan kalian......... ada yang dari Pahang, Selangor, Perak dan dari Kelantan pun ada!!! Terima kasih kalian.... Walaupun hanya dari membaca blog ni, dan call/sms...terus dapat produk kolagen. Siap ada yang dah 2-3 kali re-order... Semua dapat kesan yang positive dari minuman kolagen. Tahniah u olsss.......


Korang yang segan2 tu.. tak yah segan2.. ahkak minum kolagen, so muka sentiasa manissssss gitu. Toksah takut. hehehehehehehhe

CALL / SMS now!!

SUE
017- 276 8818 





No comments: