Friday, June 6, 2008

Pagi yang gelap-kini sudah terang

I dunno why. Lately i always in a swing mood. Temper tak tentu pasal. Pantang silap sket berangin satu badan. Only then i noticed, my period dah overdue. Supposed tengah bulan 5 tp until now tak dtg2 lagi. Pregnant?? Owh tidak sama sekali kerna aku da test pon. -VE!!

Kadang2 rasa senggugut, tu yg tambah lemah je badan.


Pagi tadi, aku tak tau la nape. Tapi aku bersalah sgt dgn Damia. Maafkan ibu... Jam 7.30am, aku da bersiap2 nk g keje, then nk tukar pampers damia - sekali ade 'kuih' la pulak.. Dlm toilet plak masa nk cuci2, damia main air sampai basah baju dia. Masa nk pakai pampers-baju-suar plak kemain ligat nk turun. Dapat lak dia capai plastik ubat aku, dia masukkan tgn dan amek krim ubat aku, then... aku nmpk ubat tu laju je masuk bwh katil. Arghhhh.... tensen! Damia pulak tak dok diam.. Mulut aku pon pot-pet-pot-pet macam ketapi yg terjatuh sungai kat sabah tu. Pastu terkeluar dr mulut aku -Damia, leh diam tak? Kang ibu cubit kang!- (dgn nada yg kasar dan tinggi) Pastu damia senyap, pandang aku mcm blur, mcm dlm hati dia kata -nape ibu ni? pagi2 da marah2? tak penah pun camni.. nape???-


Dalam keta even damia aktif, tapi aku dpt rasa jurang antara kami. Ke.. aku yg terasa sbb mood aku masih tak betul lagi walaupun aku cuba gelak tawa dgn damia?? Masa singgah beli nasi lemak damia, aku nmpk damia lambai2 senyum kat aku. Kesiann dia.. Aku je kot yg terasa kan?? Masa kat umah kak min, damia babai aku. then dia pandang je ayah, n babai ayah... pandangan dia kat ayah seolah2 cuba menyatakan sesuatu. Apa tu?? Apa maknanya?? Damia nk bgtau ayah yg ibu marah ke? Ahhh.. perasaan aku je kot. Sebab aku nmpk bila kete bergerak, damia senyum pandang aku dan lambaikn tangan..


Ampunkan ibu, sayang. Ibu tau ibu salah.. Ibu sayang damia lebih dari segalanya... Balik nanti kita gi jalan2 yea.. Ibu 'bayar' balik hutang ibu kat damia, okey!! till then.. bye


1 comment:

Mr. Mrs Zaidi Diaries said...

oii tu tanda nya angin kus kus ko dah datang.. aku dh tukar dah nama blog aku wakakakaka.. aku bagi tahu angah blog ko... ado ke dia msg ko... hehehehehe