Friday, February 27, 2009

Beringat sebelum kena

Pagi tadi odw gi keje, hubby tanya 'baca tak paper semalam?' (owh hari ni hubby jd driver)

Aku ckp, takde. Nape?

"L******* kena tangkap. Dgn bini dia. Kes pengubahan wang haram"

Terkejut aku. Patut la dulu abg ada kata brader ni kaya.. bisnes ribu-ribu juta-juta. Keta silih berganti.

Dan aku ingat kata2 aku kat abg dulu "Nak bisnes kena betul2. Tgk / belajar cemana brader tu leh berjaya'

Rupa2nya....................... hmmm.. tak sangka kan?

Dan pagi ni jugak aku sempat tazkirah abg.

"Buat bisnes biar betul. Biar rezeki yg masuk tu rezeki halal. Nak bagi anak bini makan bagi la yg halal."

"Biar susah skang ni, janji masa depan nanti senang"

Pastu abg bley wat lawak bodo "kalau abg jd cam brader tu, pastu kena penjara.. ayg tunggu tak?"

Aku jawab "sorry la... nk tunggu wat pe? Dtg melawat pon tak hengennnnnnnnnn!!!"

Hahahahhahaha... Nasib la dpt bini yg kejam baik ati ni kan..

Cuba la kalau si isteri tu disabit kesalahan, sumenye sbb nk tolong si suami menjadi kaya.. Pastu si isteri kena penjara bertahun2 sedangkan si suami bersenang lenang kat luar... Ada suami tu nak tunggu sampai isteri dia lepas???

Takde deeee....

baru 3 bulan kena penjara, laki da carik bini lain. Tul takkk?

So org pompuan skang kena beringat..

**sebab tu la aku bz body setiap aktiviti bisnes suamiku. Supaya tak terlibat dgn benda2 mcm tu.. sok sape yg malu?? Tapi alhamdulillahh.. bisnes dia sume halal. Thx bang...

No comments: