Monday, August 17, 2009

Asyik teringat.. Haiiihhh!!!

Wajah Kesayangan Hamba...



Kenakalannya yang menguji kesabaran






Keletah pengubat jiwa nan lara








A story-teller









My Lovely Daughter






Damia,
Jangan kecil hati sebab ibu terpaksa melayani adik Khalish selalu.
Adik masih kecil. Kan ibu dah cakap.. Adik belum bole bangun sendiri...
Jadi semuanya ibu yang kena buatkan.
Damia kan pandaiii.. bijakkk...


Damia,
Jangan lah selalu menguji kesabaran ibu.
Ibu belum punya kesabaran yg tinggi.
Ibu marah sebab ibu sayangkan Mia.
Ibu marah sebab ibu tak nak Mia buat salah lagi.



Damia,
Kan ibu selalu cakap...
Ibu sayang Mia dan adik ; sama
Sama rata
Tiada pilih kasih
Sebab Mia dan adik, adalah anak2 ibu.

.

.

.

Ya Allah..
Kau berikanlah aku kesabaran yang tinggi
dalam mendidik anak2ku..
Berikanlah aku kekuatan untuk memelihara anak2ku
Berikanlah aku kesihatan untuk melindungi anak2ku



p/s: Badan tak sihat. Tekak sakit. Kepala berdenyut2. Suara mula serak. Dada pun sakit.
Mood tak menentu = cepat naik antu angin.




6 comments:

Misbehave said...

bergenang air mata i baca post u ni..mencikkkkkkkkk!

i pon sama, kesabaran i masih di level 3 huhu...

mamalieyna said...

hehe..anak dh masuk dua, kesabaran lebih teruji ye.. layan jerlah kerenah anak2..
*ada terbaca hal keluarga yg ada 11 anak tu, umo si ibu baru 30-an..kagum sgt, mcamana leh jaga dan tahan ngn kerenah 11 org anak..huhu..rafly setahun sorang anak..wuuu..

dzi said...

itu lah KEINDAHAN bergelar ibu... sekurang2nya, ko ada insan yg bergelar anak sue. bersyukur & bersabar yer kawan.

Sue said...

Misbehave : hehe tunggu anak u besar sket dan pandai wat hal, then baru leh determine which level is yours actually. haha nanges tauuu!!

mamalieyna: tu la.. salu dok pk, anak baru 2 da huru hara mcm tak terurus dah rasanye. cemana ek yg smpai 11 anak tu? Allah kurniakan kesabaran yg sgt tinggi tu...

dzi: owh insafff.. ye la kan. betul katamu kawan. isk isk iskk

Nor Jannatul Fadilah Abu Zarin said...

yela makcu, sebak aku bace entry kali ni. i'allah, ko kena kuat semangat...allah kurniakan seorang IBU itu kekentalan jiwa utk menempuh pelbagai cabaran membesarkan anak2. aku dah ade anak ni, baru tau perasaan sebenar seorang IBU. walau macam mane perangai anak sekalipun, kita tetap kuat nak menghadapinya kerana dialah ANAK kita...

syahnana said...

same here :(
tiap2 ari duk tinggi suara...haih....tak sabar nak tgu derang besar n paham segala...