Friday, March 26, 2010

Wanita sarat mengandung dihempap kren (Allah Maha Besar..)

Minggu lepas terima email dari staff. Owh staff saya sungguh rajin fwd2kan email. Tapi baru hari ini berkesempatan untuk buka dan baca. *membuktikan saya sungguh sibuk dan menyibuk di pejabat*

Ini saya copy & paste dari email saje ye. Mudah. Ringkas. Padat :)


Bermulalah kisah......
Hanya kematian yang dapat dibayangkan oleh semua pengguna jalan raya bila menyaksikan kejadian ini....

*tidak pasti bila kejadian ini berlaku*



Bila mendapat Maklumat ada kemalangan ngeri yang melibatkan 5 buah kereta dansebuah kren yang telah terbabas lalu merempuh kenderaan yang sedang melalui jalan ini dan kenderaan yang sedang berhenti di lampu isyarat...


Akhirnya dapat dilihat kerakusan kren menerjah kesemua kereta yang melalui jalan ini....



Kia spectra yang di pandu oleh seorang ibu dengan anaknya...



Gen2 juga di pandu oleh seorang ibu yang baru balik kerja...



Akhirnya apa yang dikatakan kemalangan maut terjawap......Sebuah kereta wira terperosok dibawah kren...










Lihat lah kerakusan Kren yang menerkam kereta yang di pandu oleh seorang Ibu yang sarat mengandung dan hanya menunggu masa untuk melahirkan anak..... Cuba anda bayangkan kedudukan dan situasi ibu ini sekarang.....MAUT mungkin sedang memanggil......YA ALLAH.....
*saya sungguh membayangkan pemandunya cedera parah atau telah menemui ajalnya*





Suami yang mengetahui kemalangan yang melibatkan isteri tercinta hanya mampu berserah dan memanggil nama isteri tercinta......dan bertawakal...serta berserah padaALLAH yang MAHA KUASA....







Akhirnya dengan KUASA ALLAH satu keajaiban terjadi......Si Ibu yang terperangkap dibawah Kren meminta TOLONG!!!!!!!........

Usaha Terus Ditinggkatkan bagi dapat mengeluarkan Si Ibu dengan segera.......Pihak bomba cuba sedaya upaya dan dengan segala kelengkapan yang ada cuba mengeluarkan mangsa dengan segala kemahiran yang ada.....











Akhirnya wajah Si isteri dapat dilihat.......



Tuhan saja yang tahu bagaimana sedihnya Hati Si Suami melihat keadaan Si Isteri....yang tersepit dibawah Kren.....YA ALLAH...




Kata-kata semangat dan ayat suci Al-Quran yang mampu Si Suami bagi pada Si Isteri agar ia terus bertahan dan sabar......Insyallah dia akan selamat

Pihak Bomba terus meningkatkan Usaha!!!!






Akhirnya Bumbung kereta berjaya dipisahkan dari kereta....





" YA ALLAH......"



Bantuan Sebuah Kren diperlukan bagi mengangkat kren yang menghempap kereta Si Ibu ini......dan mengeluarkan kereta ini dari bawah kren...









AKhirnya wajah tenang Si Ibu dapat dilihat apabila kren yang menghempapnya di angkat dan kereta mangsa di tarik keluar oleh orang ramai...




Dengan berhati-hati pihak Bomba mengeluarkan "Ibu Yang Sarat Mengandung"













Pihak Pramedik memberi bantuan pada Si Ibu agar Si Ibu dan Bayi dalam kandungan Si Ibu selamat


Jika dilihat dari keadaan kereta ini mungkin kematian yang kita akan jangkakan....Tapi " Ini yang disebaliknya....Dengan Kuasa ALLAH".....Subhannallah...





***************
Ngeri! Sungguh ngeri! Sambil melihat gambar2 tersebut, mulut saya tak henti2 berdoa agar Allah jauhkan kami anak-beranak daripada bahaya sebegini. Takut. Apatah lagi setiap hari saya berulang-alik dari Cheras(dekat Pandan Indah tu) ke Kajang. Bersama 2 orang anak kecil yang amat saya sayangi.
Selalu saya ingatkan suami. Berhati-hati semasa memandu. Terutama sekali jika saya dan anak2 turut berada dalam kereta. Kadangkala hati lelaki ni panas. Orang tunjuk lagak, dia pun tunjuk lagak. Sampai pernah saya kata :
'Ayang tak kisah abang nak bawak laju mana pun.. tapi pikirlah siapa yang bersama abg dalam kereta sekarang. Fikirkan lah keselamatan anak dan isteri. Kalau abg seorang, ayang tak kisah'
ye ke tak kisah? Sebenarnya... memang saya ambil kisah. Siapa tak sayang suami, kan? :)
Dan selalu juga ingatkan diri sendiri dan suami, kadang2 kemalangan berlaku bukan sebab kecuaian sendiri. Tapi selalunya sebab kecuaian pihak lain. macam kes di atas lah. Disebabkan kecuaian kren tu, berapa banyak kereta jadi mangsa? Dan syukur Allah melindungi wanita tersebut. Syukur pada Mu, ya Allah.

3 comments:

Siti said...

Tu lah..siti pun tak sangka kan...Alhamdulillah...Allah amsih panjangkan umurnya..
siti pun selalu berdia moga dijauhkan dari malapetaka seperti ni..Amin

mamalieyna said...

pernah tebaca kisah ni..memang ngeri..makin takut lah i ni nak drive kete..huhu..

moga2 kita semua ni, dijauhkan lah dgn kejadian2 ngeri sebegini rupa!

apa2pun semuanya kuasa Allah kan..!

Sue said...

siti,
ye mmg tak sangka.. kuasa Allah!

****

Mamalieyna,
mmg takut nk drive..sama la kita. tapi da terpaksa. Risau gak bawak anak drive jauh2. Nasib la da nk pindah dekat dgn opis... tak la risau sgt2.