Friday, October 22, 2010

Andai ku tahu kapan tiba ajal ku

Tadi mcm biasa on d way ke rumah babysitter, stop dulu kat stall nasi lemak. Beli kueyteow+telor mata faveret damia. Share ngan adik. Kereta aku parking tepi jalan, depan stall tu, tapi betul2 tepi bahu jalan tu. Nak ke dalam sikit tak bole sebab motor org da halang laluan. Maknanya kalau nk buka pintu kereta mesti tengok side mirror, takut ade kereta lalu kang tak pasal2 je kang.

Da selesai beli, damia masuk kereta, seat co-driver. Aku ke pintu driver la. Mujur aku tak terus jalan je sebab tiba2 aku nampak bas Rapid-KL tu lajuuu je. Berdegup jantung. Kalau selangkah dua lagi aku ke depan, konfemmmm......... ! Terus aku berpaling pandang Damia dalam kereta. Adik tgh tidur kat seat belakang. Kalau lahhh..... mula la aku punye imaginasi melampau. kalau lah malang tidak berbau... Aku terfikir.. apa jadi pada anak2 aku. Macamana dia menerima / menghadapi kejadian yang berlaku depan mata.. Macamana..? Siapa nak maklumkan pada suami aku? Siapa nak uruskan anak2 aku time tu...?

Wahh... aku mmg hebat bab2 imaginasi melampau ni. Semuanye terbayang depan mata. Sedih.. Aku selalu terfikir... kalau sesuatu terjadi pada aku, siapa akan jaga anak2 aku? Siapa yang akan memahami anak2 aku seperti aku memahami mereka? Memang ayah ada.. tapi tentu tak sama dengan macamana seorang ibu seperti aku menjaga dan membelai mereka. Kan? Lagipun 95% masa mereka adalah bersama aku.

Aku sentiasa berdoa semoga Allah beri aku kesempatan untuk melihat anak2 ku membesar.. berjaya dalam hidup. Sekurang-kurang nya biar lah aku di beri kesempatan sehingga anak2 ku pandai berdikari. Semoga Allah makbulkan doa2 ku ini.. Aminn...




Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Ku akan memohon tuhan tolong panjangkan umurku…

Andai ku tahu…
Kapan tiba masaku…
Ku akan memohon tuhan jangan kau ambil nyawaku…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…

Andai ku tahu…
Malaikatmu kan menjemputku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…

Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…
Aku manusia yang takut neraka…
Namun aku juga tak pantas disurga…

Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…

1 comment:

Anonymous said...

waa......nauzubillah sue...minta dijauhkannnn.....sedihhh tau kalau fikir yg bukan2 mcm nie....jauhkanlah.....moga allah memelihara kita dari segala bala dan bencana amin amin