Tuesday, February 1, 2011

Khalish atau khalishah ni???

Sabtu lepas aku sempat ke rumah mak. Plan gi sana sebab nak amek bengkung dengan sweater, nak dipakai dalam pantang nanti. Tapi cari punye cari ntah mana pegi aku nye sweater. Alamatnya kena la beli yang lain (hehehhee memang itu pun yang aku mahu!) Pergi sana, husband hantar. Tapi balik dengan kakak aku coz hubby ade keje pulak, balik lambat. Kebetulan pulak akak ajak mak ikut balik rumah dia. Pastu dalam kete penuh pulak dengan barang2 anak buah aku yang baru kawen tu, nak antar ke rumah sewa dia kat Equine. Maka bersesak2 la kami anak beranak. Muahahahhaaaa.. tak pe, tahan napas kejap je!

Tapi nak cramp jugak la kaki aku dok meriba si damia yg tertidur dalam kete. Adik dok depan, atas riba opah.

Masa diorang antar kami balik rumah, mak sepatutnya gi rumah akak. Bila khalish dah turun n masuk dalam rumah, dia boleh lari2 patah balik kat kete sambil ketuk2 pintu kereta. Ingatkan ape hal coz dia da start nak menangis. Rupa2nya dia suruh opahnya turun. Bibik amek dokong khalish, meronta2 dia sambil menangis2.. tunjuk kat arah opah.. Siannn dia. Maka terpaksa la opah turun kat rumah aku. Cepat2 si khalish turun dari dokongan bibik, n amek pulak tongkat opah. Sabar je la... rindu sangat kot kat opahnye.

So drpd nak lepak2 kat rumah akak aku, maka mak aku pun terpaksa rela melepak kat rumah aku. Hehehe.. yang kelakarnya pulak, malam tu jugak masa opah gi toilet, khalish mencari2 opah satu rumah! Bising mulut dia.. aku ingat kan ape hal.. tanya dia nape? Dia tunjuk isyarat tapak tangan seolah2 tanya 'opah mana?' so aku jawab : opah dalam toilet laaaa...

Khalish pun dok ketuk2 pintu toilet tapi opahnya diammm je. Tak tentu arah dia mencari sambil menangis2 masuk dlm bilik. Bila aku datang, dia pegang botol susu n tunjuk arah pintu keluar. Agaknya dia kata 'cari opah kat luar... opah da balik..' sambil nangis2. Huhuhu siannn budak kecik ni. Bila opah kuar dari toilet, baru lah dia tergelak2... kelakar betul la.





Malam tadi bawak opah gi klinik coz since dia operate mata, opah mengalami sakit perut n selalu cherry berry. Maybe sebab kat rumah takde orang waktu siang, so makan pun tak ikut waktu. Selalu biarkan perut kosong. Jenuh aku ajak gi klinik, dia tanak. Alasannya dah makan ubat poh chai (pil chi kit tek aun). Bising la mulut aku kan.. dah makan ubat tu sebulan pun tak elok2, lagi tamauu gi klinik! cewahhh.. maka dengan terpaksa, opah pun salin baju bersiap gi klinik.
Aku pon salin baju gak. Tapi ada gak budak kecik sibuk amek baju dia, nak tukar jugak. Sabar je la.. tapi aku malas nak layan. Pasal baju dia tak kotor pun. Heeee... bila aku pakai tudung, budak ni pun sibuk nak tudung yang tersangkut2 kat hanger tudung belakang pintu. Bila aku kata 'tak payah.. boy mana leh pakai tudung', marah lak dia kat aku... Sampai tak bagi aku kuar bilik. last2 terpaksa gak arr bagi anak tudung syria ni, ada la ala2 snowcap . ahahhahahahahha!!!!!





Tengok la aksi dia. Kemain eksaiteddd lagi main2 dgn tudung tu.



Bila suruh bukak, tanak pulak tu. Pakaikan elok2 balik.. masuk lam kete terus gi klinik. Masa ni damia dah tido dah...

Ok ahad lepas macam biasa lah.. damia gi class ballet dia. Kali ni Zara tak datang pulak coz ada kenduri. So aku biar je damia bawak diri. Pandai lak tu berkawan2 dengan budak yang lain. Tapi aku sempat gak record dia ber-ballet. Jom layan.........
*sila abaikan suara budak kecik dok 'Baaa...baaaaaaa' itu coz record dari luar pintu. So ter-record le skali dgn suara budak kecik yg dok tunggu kakak dia. Hee...



Teacher Wendy kata 'damia is a good girl. She's soo0oo excited doing a tiger blablablabla....' aku tak dengar sangat coz budak2 bising. Kira ok la tu.. sekolah antar ke islamic school. Extra co-cu antar ke ballet class. So ada la kawan non-malay.


p/s: aiihh bila laaaaa nk merasa ikan kelah ni? Sempat ke sebelum deliver nanti? Kalo tak alamatnya baby main air liur lagi la jawabnye!!
p/s: tekak nak makan durian. Tapi takut BP naik... huhu cemana ekk? Sedapnye makan roti cicah serawa durian.. takpun makan pulut kukus dgn durian, tuang santan pekat n tabur gula melaka. Perghhhhh meleleh air liur!!!
p/s: lagi, apa plan for CNY? Ermmm my fren ajak buat slumber party utk kids. So parents boleh chit chat sambil2 bakar sausages etc. Kids boleh mandi manda dlm pool budak2 tu... Not bad huh???

No comments: