Tuesday, September 9, 2008

Hari ni mcm suke je nk post entry. Nape? Sebab hari ni kan 9 September...

nape ngan 9 Sept?

Sebab hari ni usia damia genap Setahun 6 bulan. Maknanya... lagi 6 bulan damia akan masuk 2 tahun..

Ermmph.. pantasnye masa berlalu... N'way..

Happy Birthday to u..
Happy Birthday to u..
Happy Birthday to damia..
Happy Birthday to u..

Pagi tadi odw gi keje, aku nyanyi lagu besday.. tersengeh2 damia.. mcm pahamm? hehe..
Hari ahad, aku gunting rambut damia tanpa teringatkan yg RAYA LAGI 3 minggu...
Dah mcm org penan dah... pendek dan mcm letak tempurung atas kepala pastu gunting......

kesian damia..

tapi tak pe, dlm masa 3 mggu ni aku pasti rambut dia cepat pjg. nanti ikut ibu gi salon la yeak.. pasal ibu pun nk gunting rambut, ala2 rambut raya le konon.. tapi nanti pakai tudung bukan org nmpk pun.. pasal tu la rambut ibu ni tadek fesyen2 nye.. he..

Hari ni jugek besday kawan se-uitm dan se-komander ngan aku iaitu encik Buyek. Dah wish da tadi kat ym.. Aku doakan encik Buyek ni maju dlm kerja dan dimurahkan rezeki serta cepat kawen.

Ok, hari ni mood nak citer pasal Damia jek:

1. Masih tak pandai sebut 'ibu'. Tiap kali mesti panggel aku 'Baa..' dan tiap kali tu aku mesti betulkan 'ibu la...' dalam sehari aku rasa sekali je dia panggil 'Buu..'

2. Prefer ibu. Kalau nak peluk, nak cium.. mesti ibu. Dgn ayah confirm tanak. Kadang ayah baring kat bantal dia.. kat tilam aka toto dia.. mesti damia marah2 dan ngadu kat aku.

3. Kalau da yak.. bole pulak sukati tanak gi cebok? Esp time malam la.. kalau aku ajak gi toilet nak cebok damia akan kata 'nanakkk.. bum bum' dan terus baring kat tilam dia. Tapi bila aku bangun je mula la mengekor... tu je cara nak suh dia gi toilet. Kadang2 tanak sampai berguling2..

4. Cuma pandai sebut perkataan yg suku kata terakhir je. Cth : Mainan - Nan.. Tom Tom Bak - Bak... Tapi sekali je sebut hampir betul, tgk citer kartun ade wording Mambang, damia sebut BAMBANg..

hehe

5. Hari2 nak tgk Tom Tom Bak. Sampaikan ibu tak tau nk bukak chanel ape nk carik TTB lagi dah pasal bukannya tiap jam ade show tu. Paling nak selamat pun bukak je Macam2 Aznil tu..

6. Tak tau nk kata apa lagi.. yg penting.. Damia makin nakal.. dan makin bijak! Tengah suap nasik pun, dia leh amek nasik tu dan suap kan pingu la..kat bebear la.. (sume tu anak patung dia la!) dan apa2 food yg dia tgh makan/pegang tak pun pacifier dia, dia cuba bagi kat kanak2 dlm iklan tv. Adoiiiyaiii

penah masa nk bayar tol, dia bagi pacifier kat jurutol tu.. bole?? Sabo jek la....

*****************************

Hari sabtu lepas dpt sms, Baju da siap! Asalnya bukan nk buat baju raya. Tapi memandangkan da nak raya ni maka baju2 tu jadi la baju raya.. 2 pasang baju kurung Pahang, sepasang kurung biasa utk aku dan 2 pasang kurung damia, sumenye cuma RM125.00 sahaja. Murah kan? Tu tempah kat Bentong. 1st time nk try tailor baru. kalau sedap pakai pasni leh la tempah lagi.... Pada aku, biar murah tapi sedap dan selesa di pakai.

Ermm.. baju raya yg tempah kat auntie rock tu tah da siap ke belum ekk? Nak kena ajak Linda la pegi jenguk2 buat keco la. Ni pun 1st time aku try selepas disuggest oleh Linda. Hmm.. sepasang dengan lining, dekat 300. Kalau tak sedap pakai, tak tau la nk ckp... Tapi aku rasa sedap dipakai kot sbb aku tgk baju2 Linda tu sume nye nampak selesa je di badan dia.

Aaahhh.. demam aku. Banyaknye nak pakai duit raya ni..

Ops Abang, jadi ke project honeybulan kita raya ni???

2 comments:

Anonymous said...

damia punye baju raya dah borong belum?? huhu..
*kuikuikui.. lama tk dengar perkataan PENAN.. LOL

Sue said...

lom lagi.. tgk la rabu 17hb ni cuti, so nk la g soping sket. nak g weekend mcm tak sanggup jekkk!!