Monday, September 29, 2008

Shopping raya

Sabtu lepas dlm kul 3pm kot gerak ke KL. Park kete kat LRT Cempaka. Malas nak bersesak2 kat KL nanti. Dgn jammed lg..bikin tensenn je nanti.

Sampai Sogo, mak aihh ramainye org. Ni yg aku tak sukee ni. Memang le sale berpercent2. Tapi kalau dah pack sgt org sampai aku tgk org nk bayar pun beratur pjg, mula la mood aku spoiled. Nak tanak, sbb sayang anak so carik jugak la baju utk damia.

Tapi sgt2 kritikal! Bukan kritikal pilih2 baju mcm piranha. Tapi kritikal dok kejar damia ke sana ke mari. Aku ke kiri, abang ke kanan. Damia menyelinap celah2 org sambil toleh belakang and sengih2. Sabooo jek la!

Tak larat nak main kejar2, turun ke mcD, beli plain porridge n suapkan damia makan. Bagi kenyang. Pastu ilang mood nak shopping. Terus kuar ke Jalan TAR. Selesa sikit. Masuk Semua House, saja tgk2 baju (sbnrnye nak amek aircond, kat luar panass!)

Time ni damia da tido. Carik2 baju melayu abang. Aku nak beli tudung. Takde mood sbb lapar. Lepas berbuka, baru laa ade mood nak beli barang2. So aku beli tudung bawal berbatu2 tu.. 4 helai ade la dlm Rm2++. Ternganga abang membayarnye. Hahahaha..

Membazir ke? Pada aku takkk.. Sebab aku suke beli yg berkualiti biarpun mahal! Sebab aku bukan jenis yg selalu nak shopping tudung. Lagi satu, kalau beli yg mahal ni, masuk washing machine pun, batu tak tanggal tau! Buktinya.. ade 2-3 helai tudung aku beli 2 thn lepas. Slalu je aku masuk dlm machine. Berkilat lagiiii batu nye sampai skang.

Pastu gi Wisma Yakin. Abang beli baju melayu, samping ngan butang. Eh tu je ke yg kitorg shopping? Ada lagi.. apa ekk? Lupa plak. Ade la benda kecik2. Owhh ya.. lagi satu..masa kat Semua House, beli rantai n gelang emas utk Damia. Jadik la kan...

So baju2 damia lom shopping lagi. Balik keje kang baru gi shopping kat Jusco Maluri. Tu je yg aku senang nak g. Tak larat nak masuk KL. Kasut aku pon lom beli lagi. Aiyakk.. da la aku ni jenis yg cerewetttt gile nak pilih kasut. Sure abang tensenn je nanti. Hehe.. Takpe, Jusco Maluri tu ada pot budak2 main. So aku letak la damia ngan abg skali kat situ. Senang hati aku nak shopping.

Arhh.. mood raya da nehh! Esok baru cuti! Wehuuuuuuuuuuuuuuuuuu~

No comments: